24 Ocak 2012 Salı

MAMMA MİA PİZZA!


Ne zamandır canım pizza istiyordu, geçenlerde bir pizzacıya gittik ama ben tatmin olmadım. Öyle olunca iş başa düştü ve kolları sıvadım. Hemen tarif kitabımdan annemin pizza tarifini açtım ve yapmaya başladım. İnanın çok pratik bir tarif öyle pizza deyip gözünüzde büyütmeyin hemen oluverdi. Eşimle afiyetle yedik
Ben de böylelikle çeyizime özenerek aldığım pizza servisimi kullanmış oldum…

NOT: Bu malzemeler kare fırın tepsisi için. Ben 2 kişi olduğumuzdan yarım ölçü yaptım ve yuvarlak borcamda pişirdim.

Malzemeler
Hamur için: 500 gr un, 1 toz maya, su, tuz
Harcı için: 2 konserve doğranmış mantar, 1 konserve mısır, 1 orta boy domates, 1 çay bardağı domates suyu, 1 çarliston biberi, 1 orta soğan, 1 avuç kıyma, zeytinyağı, karabiber, tuz ve kırmızıbiber.
Üzeri için: 350 gr kaşar rendesi ve az sucuk

Yapılışı
Önce hamuru yoğuruyoruz. Üzerini nemli bezle örtüp 20 dakika ılıkça bir yerde bekletiyoruz. Hava soğuksa ben fırını az çalıştırıp ısıtıp içinde bekletiyorum sonuç güzel oluyor.
Hamur dinlenirken iç harcını hazırlıyoruz. Konserveleri süzgeçte su ile yıkıyoruz ve bir kaba alıyoruz, üzerine soğanı rendeliyoruz, domatezi ve biberi küp küp doğruyoruz, kıymayı ve domates suyunu ekliyoruz, biraz zeytinyağı gezdirip baharatları da koyduktan sonra karıştırıyoruz.






Dinlenmiş hamuru margarin ile yağladığımız tepsimize yaydırıyoruz, ince bir hamur oluyor, sonra çatalla deliyoruz ki pişerken şişmesin, üzerine kaşarın yarısını yayıyoruz sonra harcı koyup tekrar kalan kaşarı serpip 230 derece fırında yarım saat pişiriyoruz. İneceğine yakın üzerine sucukları koyuyoruz.




NOT: Kıymalı sevmiyorsanız tarifteki malzemelerden kıymayı çıkarmanız yeterli olacaktır.
AFİYET OLSUN J

5 yorum:

  1. annem de yapıyor ama ben ne zaman yesem karnım agrıyor :(

    YanıtlaSil
  2. Pizzayi bende kendim yapiyorum.senin hamur ile aynı sayılır.ilave olarak biraz tereyağı ve zeytinyağı hamuruna ilave ediyorum.ellerine saglık..görüntü muhteşem...

    YanıtlaSil
  3. muhteşem görünüyor ellerine emeklerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. ihmmm ne kadar lezzetli görünüyor, ellerine saglik benim hamarat arkadasim. :) E artik gelince bize pizza yaparsin, Yada hep beraber yapariz insAllah. :-)

    YanıtlaSil
  5. @İsterenklihayat seni misafir edeyim bir de benim pizzamı ye belki ağrımaz:)
    @Sevgi Can: O benimde aklıma gelmişti. Bir de hamuruna kaşar da konulabilir.
    Noblesse: Çok teşekkür ederim:)
    Seyyah: Siz gelin yeterki ben seve seve yaparım:)

    YanıtlaSil